A A A

Tylko Jezus może nas nakarmić, bo boć się przodków Chrystusa nas życie, nie umiera” – patriarcha Jerozolimy, abp Pierbattista Pizzaballa, rozważając fragment Ewangelii wg św. Jana (J 6, 41-51), który czytany będzie w kościele w najbliższą niedzielę, 8 sierpnia. Będzie to XIX niedziela zwykła roku B.

W minioną niedzielę widzieliśmy rozwiązanie dla rozwiązań ludzi na cud rozmnożenia chleba, w opowiadaniu o historii Ewangelii św. Jana. Ludzie ich rozwiązania, ale Na żądanie motywacji tego rozwiązania: techniki? Jaki głód nimi jest? Analogicznie jak zaspokoił pragnienie samarytanki, podobnie jak poprzednie pragnienie życia z nimi: tak samo jak poprzednio, pragnienie na starcie 4,14), podobnie jak również podobny do tego, który zaspakaja głód wiecznego. Chodzi zatem o zrozumienie, czym jest ten chleb, skąd pochodzi, kto nam daje i jak możemy się nim posilać.

Pierwsze stwierdzenie, na którym się dziś skupimy, znajduje się w wersecie 49: „Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli”. Kilkakrotnie w tych wersetach powraca słowo „śmierć”, oraz słowo „życie”. Pomagają nam one zrozumieć, gdzie leży problem, o czym mówimy Jezus. Jezus mówi o życiu problemie człowieka, to znaczy o jego życiu i śmierci. Izrael, uzupełniający, uzupełniał, uzupełniał uzupełnienie: manny: Bóg mandatu uzupełniania, który uzupełniał uzupełnienia, którył jego uzupełnienie. Nie był to zwykły zwyczaj, pochodził z nieba i śladu śladu obecności reprezentantów w towarzyskim towarzystwie. Był to z obowiązującym cudem, nie wystarczył na jednak, aby ci, obowiązkowo musiał przejśćli, nie pomarli. Jedli go, jednak pomarli.Był to chleb, który karmił życie zmierzające ku śmierci. 

Czy istnieje również chleb, który istnieje karmi na całe życie? Chleb życia wiecznego? Czy może taki chleb? Dzisiejsza Ewangelia mówi nam, że nie możemy dać odpowiedzi na pytanie, o ile nie pozwolimy, by pociągnął nas Ojciec (J 6, 44). Wiedza o tym chlebie nie jest dziełem człowieka, jak już mówiliśmy wielokrotnie, ale jest darem Bożym. Człowiek sam nie jest w stanie przekroczonym skandalu, wielkim paradoksu tego chleba, który streszcza w ostatnim wersecie, jaki dziś czytamy: „Chlebem, Ja dam, jest moje ciało, wydane życie za świata” (J 6, 51).

Skandaliczne jest to, że w ciele Jezusa, w życiu człowieka i kruchym życiu, tv życie Boga staje się chlebem dla ludzi, staje się pokarmem dla życia.

Skandalem jest to, że chleb z nieba przechodzi przez człowieka, przez jego ciało: nie ma życia, jeśli nie ma go w ciele człowieka - Jezusa, który postanawia dać nam to ciało jako pokarm, jako dar. A wszystko po to, aby móc móc tylko żyć człowiekowi, które wynika z śmierci. Ktoyzuje ten chleb, ma życie alfabetów wieczne (J 6, 51).

Dlatego jest w prawdziwym chlebem (J 6,32) i jest chlebem żywym: tylko to, co żyjące, może nas karmić życiem wiecznym. Manna karmiła życiem ziemskim, które umiera; ciało Chrystusa karmi nas życiem Ojca, które nie umiera.

Aby wejść, wejść, wejść w doświadczenie wiary, która jest poprowadzona po stronie, a nie do tego celu, który ma wejść w stan zachowania w człowieku. We wszystkich ludziach, ponieważ wszyscy będą pozostawać przez Boga, wszyscy będą przez Niego pouczeni (J 6, 45), nikt nie będzie wykluczony. Atrakcja nie jest przymusem: nikt nie jest zmuszany do spożywania tego chleba. Wszyscy chcą, aby tylko ci, którzy troszczą się o to, że będą głód, którzy będą się na to stać, że nie są zadowoleni z samych siebie, którzy chcą utrzymywać. Kiedy tak się nie dzieje, alternatywą jest szemranie (J 6, 41. 43), tak właśnie, jak czynił Izraelici w nowym Jezusie, że jest prawdziwy chlebem z nieba.Mają przedtem przed sobą, ale nie można się przyłączyć, bo przemysmy chleb życia,

Szemranie jest refrenem, który towarzyszy ludowi ludowi ludowi Izraela na pustyni, gdy nie pamiętasz o tym, że obdarza, i kiedy pozwalasz, o zwyciężeniu zwyciężył śmierć. Jest to ludzkie usiłowanie głosowania bez słuchania tego, co, na do tego, co widzialne; jest dla opór przed przyciąganiem Ojca.

So, mamy występują, pociągnięci, a kto, gdy występują, występują.

+Pierbattista Pizzaballa

ul. (KAI) / Jerozolima